FAQ – Support

Op deze pagina hebben we enkele vaker voorkomende vragen geplaatst, met de antwoorden. Mocht uw vraag er niet bij staan, schroom niet contact met ons op te nemen als u met onze Support-pagina geen antwoord op uw vraag vindt.

Ik kan niet inloggen in de portal.

Als u niet kan inloggen kan dit meerdere oorzaken hebben:

1. Uw wachtwoord klopt niet.

Kies op het inlogscherm eventueel ‘Wachtwoord vergeten’ en maak een nieuw wachtwoord aan.

2. Er kunnen ‘oude wachtwoorden’ in de cache van de browser zijn opgeslagen.

Refresh de pagina met ‘Ctrl -F5’. Of, open een ‘Nieuwe incognito venster’ en ga opnieuw naar https://portal.myschoolappjunior.nl .

3. Uw licentie is verlopen.

Dit kunt u controleren door in te loggen op ‘Mijn account’ op onze website.

Ik zie geen groepen in de portal.

Als u geen groepen ziet in de portal kan dit het geval zijn omdat onze server geen gegevens over ‘onbeveiligde’ verbindingen verstuurd. Controleer of u de portal bezoekt via https://portal… en niet http://portal…

De leerkracht kan zijn eigen groep niet zien (app).

Als een leerkracht zijn eigen groep niet kan zien (of selecteren) kan dit komen omdat de desbetreffende Gebruiker niet gekoppeld is aan de juiste klas.

Dit is via ‘Beheer – Leerkrachten’ of via ‘Groepen – Leerkrachten’ te regelen.

Meer hierover leest u hier.

Ik kan de app niet vinden (android)

De Android-versie is geoptimaliseerd voor Android-versie 4.4 en nieuwer / hoger.

Op verzoek van onze klanten werken nog aan een versie die ook voor versie 4.1.x; 4.2.x en 4.3.x geschikt is.

De app stopt ermee (android); wat nu?

Mocht de Android app vastlopen, dan krijgt u de vraag of u een foutrapportage wil versturen. U helpt ons er erg mee om deze rapportage door de app aan ons toe te laten sturen. Wij kunnen dan onderzoeken wat er fout gegaan is.

Er zijn op dit moment wereldwijd 4600 verschillende versies van Android in gebruik. Iedere fabrikant van smartphones ontwikkeld zijn ‘eigen’ android-versie. Wij hebben MySchoolApp Junior op dit moment getest voor de (circa 80%) meest gebruikte Android-toestellen, en de meest gebruikte Android-software-varianten. Met een dergelijke foutenrapportage kunnen wij het aantal ondersteunde toestellen en android-versies vergroten.