Indeling en ingebruikname

Na registratie en inlog in de portal komt u op het startscherm van de portal terecht en kunt u starten met het invoeren van de gegevens en gebruikers.

De portal is op te splitsen in twee delen.

  1. Het beheer; toegankelijk voor de gebruikers met de rechten ‘administratie’. Het beheer vindt plaats in het instellingenmenu rechtsboven in de portal (tandwieltje). De inrichting/instellingen van de portal zal door de beheerder uitgevoerd worden. De gebruikers met de rechten ‘administratie’ hebben toegang tot het instellingenmenu.
  2. De functies; toegankelijk voor alle gebruikers met de rechten ‘administratie en leerkracht’. De functies welke getoond worden in de app, zijn te vullen via het hoofdmenu bovenaan de pagina (blauwe en witte balk).

Stap 1: Bij “instellingenmenu – Gebruikers” (4) kunt u als beheerder het wachtwoord wijzigen.

Stap 2: De gegevens en logo van de school voor het splashscreen zijn in te voeren bij “instellingenmenu – Instellingen” (5)

getstarted04

 

Stap 3: Nu kunt u de instellingen die het berichtenverkeer regelen bepalen. De uitleg vindt u bij ‘Notificaties’.

Stap 4: Excel (CSV)voorbereiden en starten met het importeren van de gegevens van de leerlingen. De uitleg vindt u bij ‘Importeren gegevens’.

Stap 5: Leerkrachten invoeren onder leerkrachten + gebruikers en koppelen aan de groep. De uitleg vindt u bij ‘Leerkrachten’.

Stap 6: Ouders/verzorgers aankondigingsbrief versturen naar de opgegeven emailadressen. De emailadressen moeten gelijk zijn aan de emailadressen welke geïmporteerd worden in de portal.

Dit kan eventueel ook op een eerder moment, maar gebeurt nog niet via de portal.

Stap 7: Alle gebruikers een uitnodiging versturen vanuit de portal. De uitnodiging ontvangen de gebruikers op het geïmporteerde emailadres en bevat een link om de app te downloaden en om het eigen wachtwoord in te stellen.