Beheer Portal

Er zijn twee soorten gebruikers die toegang hebben tot de portal; ‘leerkrachten’ en ‘administratie’. Het beheer van de gegevens en instellingen van gebruikers en leerlingen én de instellingen van de berichten vindt plaats in het instellingenmenu.

Alleen de gebruiker met de rechten van “administratie” heeft toegang tot dit deel.

Belangrijk om te weten; uit veiligheidsoverwegingen kan een gebruiker met het profiel ‘administratie’ met die gegevens niet inloggen in de app. In de situatie dat iemand leerkracht is, en de instellingen van MySchoolApp Junior moet kunnen beheren is de meest eenvoudige oplossing om 2 gebruiksnamen toe te kennen; eentje als ‘administratie’ en eentje als  ‘leerkracht’ gekoppeld aan de groepen waar hij/zij les geeft.

Er bestaan 4 onderdelen onder het beheer in de portal met de volgende mogelijkheden:

1. Gebruikers : alle gebruikers van MySchoolApp Junior die een ‘leerkracht’ of een ‘administratie’-account hebben;

  • Wachtwoord wijzigen
  • Email wijzigen
  • Nieuwe gebruikers aanmaken
  • Type (rechten) toekennen aan de gebruiker

2. Leerkrachten: alle gebruikers met een ‘leerkracht’-account;

  • Wijzigen naam van de leerkracht
  • Nieuwe leerkrachten toevoegen
  • Groep toevoegen (koppelen)/verwijderen aan de leerkracht
  • Inzien van de ingevoerde gegevens door de leerkracht (in de app)

3. Ouders/verzorgers: alle geïmporteerde en ingevoerde ouders (emailadressen);

  • Aanpassen van de namen (kunnen ouders ook zelf in de app)
  • Inzien van de ingevoerde algemene gegevens door de ouder (in de app)
  • Via ‘kinderen’ in het submenu kunnen kinderen toegevoegd en verwijderd worden
  • Inzien van de ingevoerde contactgegevens (oppas, andere ouder, noodnummer etc. in de app)

4. Leerlingen: alle geïmporteerde en ingevoerde leerlingen;

  • Inzien van de ingevoerde algemene gegevens door de ouder (in de app)
  • Wijzigen van de groep
  • Inzien van de ingevoerde medische gegevens door de ouder (in de app)
  • Inzien van de contactgegevens van de ouder